آموزش تغییر نام و پسوند فایل صفحه خانگی سایت پرینت


معمولا در هاست ها به طور پیش فرض برخی نام ها و پسوندها برای اجرا به عنوان صفحه ی خانگی اولویت دارند. در هاستهای مبتنی بر لینوکس معمولا به صورت زیر می باشد که ما قصد داریم در این آموزش شرح دهیم که چگونه می توان این ترتیب را عوض کرد یا حتی نام و پسوند مورد نظر خود را به صورت پیشفرض برگزید و به این ترتیب نسبت به تغییر نام و پسوند فایل صفحه خانگی سایت اقدام نمود.
index.htm
index.html
index.php
….
معمولا اگر در هاست هیچ کدام از فایلهای فوق وجود نداشته باشند چند حالت احتمال وقوع دارد که هیچ کدام مطلوب نیستند مثلا ممکن است لیست فایلهای موجود در هاست شما به نمایش درآیند یا با خطای عدم وجود فایل پیشفرض و یا خطای عدم اجازه ی دسترسی یا مخفی بودن فایلها روبرو شوید. شما در هاست های لینوکس به راحتی می توانید با استفاده از امکانی که فایل اچ تی اکسز (htaccess) به شما می دهد به سادگی وارد کردن یک دستور یک خطی در این فایل نام و پسوند و ترتیب اولویت این فایل (صفحه ی پیش فرض خانگی) را تغییر دهید. توجه داشته باشید که فایل اچ تی اکسز در هر فولدری از هاست آپلود یا ساخته شود فولدری که در آن قرار دارد را همراه با فولدرهای زیر مجموعه ی خود تحت پوشش قرار خواهد داد و هر فولد در هاست شما می تواند دارای اچ تی اکسز جداگانه باشد.
دستوری که در این آموزش به منظور تغییر نام و پسوند فایل صفحه خانگی سایت قصد داریم به شما آموزش دهیم دستور DirectoryIndex می باشد که نام هر فایلی بعد از آن بیاید آن نام و پسوند به عنوان فایلی که قبل از بقیه ی فایلها به نمایش در خواهد آمد پذیرفته خواهد شد.
برای مثال اگر ما بخواهیم قبل از فایل اچ تی ام ال فایل index.php اجرا شود از دستور زیر استفاده می کنیم

DirectoryIndex index.php

یا اگر بخواهیم فایل home.html فایل پیش فرض باشد از دستور زیر بهره میگیریم

DirectoryIndex home.html

اما اگر بخواهیم ترتیبی از اولویت را مشخص کنیم که به وسیله ی آن اگر فایل اول وجود نداشت فایل دوم را اجرا کند باید بعد از فایل اول با یک فاصله فایلهای بعدی را مشخص کنیم..  بنابراین نام فایلهای شما در خود نمی توانند فاصله داشته باشند مثلا نمی توانید از فایل index home.html استفاده کنید و اگر نیاز به چنین نامی دارید می بایست از نامی مانند index-home.html استفاده نمایید.
این کد به شکل زیر استفاده می شود

DirectoryIndex index.php index.html home.php home.html index-home.html

که نام فایلهای فوق همه به عنوان مثال است و شما می توانید از الگوی خود بهره بگیرید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

  • 3
« برگشت