آموزش خالی کردن Message System پنل دایرکت ادمین پرینت


در پنل مدیریت هاست دایرکت ادمین بخشی به نام Message System وجود دارد که در حقیقت به عنوان سیستم تیکت دایرکت ادمین برای ارتباط کاربران با مدیران و همچنین ارسال اطلاعات و اطلاعیه های سرور از جانب سیستم دایرکت ادمین به مدیران کاربرد دارد. اما از آنجا که در سطح مدیران تمام پیام های سیستم دایرکت ادمین از جمله تیکت های کاربران، اخطارهای ارسال ایمیل، بالا بودن لود سرور، گزارش بک آپ ها و … ارسال می گردد گاه تعداد Message System ها در کنترل پنل دایرکت ادمین بسیار افزایش پیدا می کند که حذف دستی هر یک از آنها از طریق پنل خود داریکت ادمین که هر بار تنها قادر به انتخاب و حذف تنها 50 پیام وجود دارد کارآسانی نیست اما راه سریعتری نیز برای مدیران سرورهای دایرکت ادمین وجود دارد که ما در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

هت خالی کردن Message System پنل دایرکت ادمین و حذف کلیه Ticket های یوزر Admin و سایر پیام ها ابتدا وارد SSH شوید و ابتدا دستورات زیر را به ترتیب اجرا نمایید .
cd /usr/local/directadmin/data/admin
cp tickets.list tickets.list.backup
echo -n "" > tickets.list

دستور فوق ابتدا (در خط اول) شما را به مسیری که فایل مربوط به لیست آی دی تیکت ها در آن ذخیره می شود می برد. و سپس (درخط دوم) شما از فایل مربوطه یک کپی می گیرید که این خط دستور اختیاری است و اگر شما می خواهید بدون اینکه بکاپی از فایل مذکور تهیه کنید آنرا خالی نمایید می توانید این خط را وارد نکنید. در خط آخر نیز دستور مربوطه تمام محتویات فایل را خالی می کند.

حال با این کار لیست شما در پنل ادمین خالی خواهد شد اما اگر مایلید علاوه بر این خود تیکت ها که بر روی دیسک فضا اشغال کرده از را نیز حذف کنید دستورات زیر را وارد نمایید:

cd /usr/local/directadmin/data
cp -R tickets ticketsBackup
cd /usr/local/directadmin/data/tickets
rm -rf 000*

در این دستورات نیز خط دوم به منظور پشتیبان گیری از فولدری است که متن و اطلاعات هر تیکت داخل آنها نگهداری می شود است و بنا به صلاحدید شما می تواند اختیاری باشد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

  • 24
« برگشت